dissabte, 8 de setembre del 2012

In memoriam, Sepharad

Comença a ser moment d'anar escalfant motors de cara a la Diada de l'11 de setembre. Espero que la marxa per la independència de la tarda sigui massiva perquè poguem mostrar al món que volem la independència, i res més.
L'anunci de l'ANC, utilitzant uns magnífics (encara que antiquats) versos d'Espriu, m'ha recordat uns breus versos que vaig escriure (sense grans pretensions) tot revisant una mica l'univers descrit per l'arenyenc a La pell de brau. M'ha semblat convenient fer-los públics en uns temps tan assenyalats. Diu així.

Hem estimat la terra
i el nostre somni de la nova casa
alçada en el solar de la llibertat
S. Espriu
In memoriam , Sepharad
Deixa'ns marxar, vella Sepharad,
allà on puguem sentir-nos fills
de la nostra pròpia terra;
allà on no haguem de patir
per banderes ni nacions.
Perquè jo no sóc fill teu,
maleïda i vilipendiada
Sepharad.
¿Que no ho saps?
Ja ningú t'estima!

Llargues serres, vells turons,
grans altiplans:
històriques presons!
Tinc un somni: deixar
de ser mesell de la meseta.
Oblidar tota aquella gent,
de mires estretes, que dels
mots nostres en feia vent
per enfonsar ponts i estripar
velles ensenyes de brau.

Vull ser, i vull saber
com puc ser jo tot sol.
Dissortadament, fins que tu
no jaguis, inerta i gelada, damunt
aquesta pell de brau ensangonada
cap fill teu no serà feliç.
Després de tantes baralles,
i batalles ―perdudes totes—,
ja és hora de sepultar-te,
agònica Sepharad.



Bona Diada!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada